Centre C. Excursionista La Vall de Segó

23 de novembre del 2014

Al voltant d'Aín pel SLCV28 - SLCV29 - GR36

__________________________________RUTA_______________________________
Aín- Font de “San Ambrosio”- SLCV28 Ombria de la Batalla i rambla d’Eslida- SLCV29 Forn de Calç- Encreuament GR36 cap a Veo- Camí  de Benitandús- Senda de Veo a Tales/Eslida per on discorre un tram del PRCV161- Senda a Aín- GR36 fins a Aín.

_________________________________DADES______________________________

3h.15min.
-Dificultat
Mitja-baixa

Participants: Alejandro- Antonino- Enrique- Felix- Héctor- Juan- Juanfran- Juanjo- Manolo- Mirta- Soraya-Tere P.- Toñi- Xato

_____________________DESCRIPCIÓ DE LA RUTA____________________

Iniciem la ruta des de la plaça on es troba l'ajuntament d'Aín, deixem el bar a l'esquerra i seguim pel carrer cap avall.  El carrer gira a la dreta per on continuem fins arribar al Molí del Duc, on agafem el carrer de l'esquerra que en descens ens trau del poble.

Arribem a la font i zona recreativa de San Ambrosio on trobem un pal del SLCV28.

Seguim les marques blanques i verdes del sender, primer per un camí formigonat i després de terra que n'arribar a un replaça desemboca a una senda que discorre per l'ombria de la Batalla.

Bifurcació. Deixem la senda que seguix de front i agafem la de l'esquerra en descens.

Passem per les restes d'una edificació.

Arribem a la rambla d'Eslida. El sender remunta a l'esquerra per després de transitar per una bonica senda tornar a baixar al llit de la rambla. Cal anar atents donat que no hi han moltes marques.

Deixem la rambla en trobar un pal de senyalització del SLCV29 i agafem direcció Torques-Campaña.

En un curt ascens desemboquem a la carretera, continuant a l'esquerra.

Poc després continuem pel camí de terra que naix a la dreta. Hi ha un pal de senyalització. .

Passem per un forn de calç. Ací acaba el camí. Continuem pujant per la pedra on es troba la marca verda i blanca, el sender discorre per dalt.

El sender remunta  i desemboca a un camí. Anem de front cap amunt.

De seguida arribem a una bifurcació i anem cap a l'esquerra, per després agafar-ne una altra a la dreta, seguint les marques blanques i verdes. Continuem pel camí de terra fins que ens trobem la senyalitzación del GR36. En aquest punt deixem el camí i agafem la senda de la dreta direcció Veo.

Més endavant desestimem una senda a la dreta, hi ha una creu del GR. Per aquí tornarem després. Gaudim de la senda que en descens i a trams empedrada ens du cap a Veo.

La senda ens aboca a un camí que seguim a la dreta. Atenció!, ací deixem les marques del GR que se'n van cap avall entre dos ribassos a Veo. Nosaltres continuem pel camí de terra no fent cas dels desviaments que ens van eixint.

Des del camí tenim unes bones vistes dels Organs de Benitandús.

Alerta!. Arribem a una rinconada on el camí fa un revolta a la dreta. Uns metres abans a la dreta naixem dos sendes -van al mateix lloc- i per on continuem.
Com a referència vorem que a l'esquerra ix una senda.

Aboquem a un camí on hi trobem un pal del PRCV161. Seguim les marques blanques i grogues pel camí cap amunt.

Passem un altre pal de senyalització i deixem el camí per senda.

Passem per la vora de la ruïna d'una edificació i la senda s'enfila cap avall.

Bifurcació. Deixem el PR i agafem la senda de la dreta, seguint les marques del desviament d'un sender local -blanques i verdes-. Només girar en una pedra posa "AIN".

Més endavant el sender es bifurca i seguim pel ramal de la dreta.

La senda va remuntant el barranc que ens queda a l'esquerra, desembocant al GR.

Seguim el GR a l'esquerra fins la paleta per la que hem passat anteriorment.

Sols ens queda seguir les marques blanques i roges del GR fins a Aín.