Centre C. Excursionista La Vall de Segó

19 d’octubre del 2014

Onda-Senda Marimon-Montí-Ermita Santa Bàrbara-Coves Gelades

__________________________________RUTA_______________________________

Onda - PRCV 161 - Senda Marimon – Monti - SLCV 107 – Font del Rector – Ermita Santa Bàrbara –  Sender - SLCV 106- Coves Gelades - Onda

_____________________DADES DE LA RUTA___________________

3h.29min.
-Dificultat
Mitja

Participants: Mª Carmen, Tere N., Mª José, Tere P., Soraya, Antonia, Juan, Juanfran, Javi, Héctor, J. Enrique, Manolo, Felix, Juanjo, Alfredo, Antonino

_____________________DESCRIPCIÓ DE LA RUTA____________________

Deixem els cotxes a la urbanització Sonella d'Onda, en passar un carrer a l'esquerra on hi ha un pal de senyalització dels senders. Per arribar-hi en el Molí la Reixa agafem a l'esquerra el carrer Paterna, passem una redona i seguim pel carrer Copenhague, passem una segona redona  i més endavant una illa per poder fer una canvi de sentit, només passar-la a la dreta ix un camí que travessa el riu i que ens porta a la urbanització.

Iniciem la ruta pel camí asfaltat cap amunt seguint les maques del PRCV 161.

El camí passa a ser de terra i al moment es transforma en una senda que discorre per la vora d'una tanca metàl·lica penetrant en un bosc de pins.

Seguim le marques del PR que abandonarem quan trobem el desviament a la senda Marimón.

La senda va agafant altura. Arribem a un encreuament i ens desviem uns pocs metres per vore la caseta Els Coles, després retornem al sender.

Passem per la plaça de les Sureres.

Seguim la senda fins enllaçar en una altra. Continuem amunt fins arribar a la caseta de Marimón i el seu impressionant mirador.

Deixem el mirador  i continuem pujant. Desemboquem a una altra senda i seguim a la dreta en forta ascensió.

Arribem a una cruïlla on trobem aquesta senyalització.

Pugem al Montí i retornem a aquest punt. Agafem direcció "Sta. Bàrbara" per una bonica senda (SLCV 107) que ens du en descens a les ruïnes de l'Ermita de Santa Bàrbara, passant per la font de Rector.

Visitem les ruïnes i retornem al collet per on naix la senda de l'ermita. Ací deixem el SLCV-107 i agafem a la dreta i en descens la senda amb marques blaves (camí d'Artesa a Santa Bàrbara).

La senda/camí desemboca a un camp de tarongers i per la banda de baix passa el SLCV-106 que agafem a la dreta.

Seguim pel camí de terra primer i després asfaltant. Cal anar atents a les marques del SL per abandonar el camí per una senda que naix a l'esquerra.

Sense deixar les marques arribem a una sèquia. Seguim el seu traçat que ens porta a les Coves Gelades. En alguns punts hi ha posats cables per assegurar el pas.

Deixem les coves seguint la sèquia, al poc, agafem a la dreta una senda no abalisada que ens du de seguida a l'urbanització.