Centre C. Excursionista La Vall de Segó

26 d’octubre del 2014

Font de Garrut - Alt de Pipa -La Vall d'Uixó-

__________________________________RUTA_______________________________
Vall d’Uixó aparcament de les Grutes de Sant Josep- Ermita Sant Antoni- Corrals de Garrut-
Font del Garrut- Alt de Pipa- Paratge Sant Josep

3h.03min.
-Dificultat
Mitja

Participants: Tere N., Tere P., Mª José, Antonia, Roser, Soraya, Eugenia, Xato, Felix, Juan, Juanjo, Enrique, Héctor, Roman, Antonino

_____________________DESCRIPCIÓ DE LA RUTA____________________
Arribem a la Vall d'Uixó i ens dirigim seguint la senyalització cap a les Grutes de Sant Josep, on deixem el cotxe en l'aparcament.

Des de l'aparcament ens dirigim cap a les grutes. A la nostra esquerra vorem un pont i una passarel·la per la que creuem el riu. A l'altra banda del pont tenim un pal de senyalització del PRCV-241. Nosaltres agafem direcció cap a l'ermita de Sant Antoni, per un camí que prompte es fa de terra.

Arribem a un encreuament i agafem la pista a l'esquerra cap a l'ermita, la visitem i retornem.

Conforme arribem a l'encreuament agafem el camí de l'esquerra, seguint l'itinerari St. Antoni-La Cova. Trinxeres i bunquers de la guerra civil.

La pista en constant ascens desemboca en un camí que continuem a la dreta pel traçat del PRCV-241. A partir d'ací no hi ha perduda i sols cal anar seguint les marques del sender fins a la Font de Garrut. Abans d'arribar a la font, passem per un aljub i pels corrals de Garrut.

Deixem la font i seguim la senda per immediatament agafar-ne una altra que naix a la  dreta, amb marques roges i que badeja el barranc.

Desemboquem al camí de la Font de Garrut i seguim pel PR direcció cap "Les Solanes". Transitem per un camí (senda) empedrada de les més boniques i millor conservades de tota la Serra d'Espadà.

La senda es transforma en un camí de terra que en du al Coll de Garrut i on agafem direcció a l'Alt de Pipa seguint el PR.

Després del coll, cal anar atents, al moment deixem la pista per una senda que naix a l'esquerra en forta pujada.

Passem un nou encreuament de sender i seguim fins a L'Alt del Pipa, des d'on tenim unes magnifiques vistes.

Deixem el Pipa per la part oposada de la nostra arribada per un sender que en un fort descens i després de passar per la vessant de la Balona ens deixa en la pista de terra que haviem transitat anteriorment cap a la font.

Sols ens queda seguir les indicacions fins al Paratge de Sant Josep.