Centre C. Excursionista La Vall de Segó

9 de març del 2014

Montcabrer des d'Agres

__________________________________RUTA_______________________________

Agres – Santuari i Convent Mare de Deu d’Agres – Sender botànic dels Teixos – Montcabrer – Cava Gran – Cava de l’habitació- Refugi- Convent

__________________________DADES ________________________

Mitja-Alta

___________________________DESCRIPCIÓ ________________________

Punt d’Inici
Arribem a la població d'Agres i seguim les indicacions cap al Santuari, per carrer estrets i fortes costeres.

Des de l'esplanada del Santuari i Convent de la Mare de Deu d'Agres agafem el camí de formigó que transcorre per baix del mateix, cap amunt. Al poc, el camí es fa de terra i trobem un panell del sender botànic dels Teixos.

Del camí naix una senda a la dreta que no deixem fins arribar, després d'una constant pujada, a un camí de terra, en tot moment seguim les marques del PR i la ruta verda del parc.

En este punt, deixem les marques del PR i les marques del parc que a la dreta van al refugi.

Continuem a l'esquerra pel camí de terra, que rodeja la muntanya, entrat en el sender botànic dels Teixos. Anem observant els distints arbres i plantes ambs el noms identificatius.

El sender després de recorrer tota la vessant, trenca a la dreta i al poc desemboca a cruïlla, agafem a la dreta en pujada seguint les indicacions.

Arribem a un collet i seguim la senda de la dreta cap a la caseta de vigilància  forestal que es troba al cim.

Quan comencem l'ascensió cal anar alerta a un sender que naix a l'esquerra -no hi ha que pujar a la caseta- i que rodejant la muntanya ens deixa en el camí que veiem baix, on es troba una paleta de direcció.

Agafem el carril cap al Montcabrer seguint les marques del PR i del enllaç del GR.

Arribem a un pal de senyalització i seguim per la senda de la dreta, enfront voren una aspa negativa del GR.

El sender discorre per baix de les parets del Montcabrer, passant per la font del Pouet.

Baix veiem les ruïnes del Mas de Llopis.

Seguim el sender cap amunt i arribem a un coll on agafem el sender de la dreta que sense deixar-lo ens du al cim del Montcabrer.

Deixem el cim pel mateix lloc d'arribada i al 50 metros en el collet, seguim de front, -la senda per la que hem pujat ens queda a l'esquerra-, vorem el naiximent d'un sender que en el seu inici té una fletxa blanca i ens baixa pel barranc.

El sender seguix, en principi, la caiguda del barranc i després va per la vessant esquerra.

Des d'ací es podem orientar facilment a la nostra dreta veiem la caseta forestal i el carrils cap als que ens dirigim.

Arribem a una primera bifurcació i seguim cap a la dreta.

Al poc, una segona bifurcació també l'agefem a la dreta.

Arribem a una nova bifurcació on trobem una paleta i seguim la indicació cap al Refugi del Montcabrer.

Anem remuntant tot el barranc i quan la senda fa un gir brusc cap la dreta en busca del carril pel que hem ascendit al Montcabrer, la deixem per un senderol que naix a l'esquerra en ascens.

Desestimem de pujada una senda a la dreta i seguim de front. La senda quan inicia la baixada desemboca a un carril, dalt  veiem la Cava Arquejada cap a la que ens dirigim.

Després de visitar la cava agafem el camí cap a la dreta, segons la nostra arribada, arribem a un encreuament i veiem a l'esquerra ell Refugi i un poc més amunt la Cava de l'Habitació.

Retonerm al refugi i on es troba la porta agafem el PR-CV-27 que sense deixar-lo en du al Santuari.