Centre C. Excursionista La Vall de Segó

2 de març del 2014

Castell de la Vall - Pic de Font de Cabres - Font de l'Anoueret

__________________________________RUTA_______________________________

Vall d'Uxó - Camí del Sants de la Pedra - Camí del Turmó- Senda del Castell- PRV-164 -Coll Pic de Font de Cabres - Pic de Font de Cabres- Coll del Pic de Font de Cabres - Senda del Frontó -Corrals de Turmó - Senda Caçadors - Font de l'Anoueret - Camí dels Sants de la Pedra -Vall d'Uxó

__________________________DADES ________________________

Mitja

___________________________DESCRIPCIÓ ________________________

Punt d'Inici
 Per la A-7 agafem l'eixida 283 “Vall d'Uxó-Moncofa”.  Anem direcció Vall d'Uxó, passem per la vora d'un polígon industrial i entrem a la població. Seguim cap amunt pel carrer Andalusia direcció “Alfondeguilla”, passem una gasolinera que es troba al costat d'unes naus i un descampat i immediatament agafem el primer carrer a la dreta , Carbonaire carrer 12 (en este carrer es troba el mercadona) que continuem fins al final on aparcarem.

Agafem el camí dels Sants de la Pedra, que  desemboca al carrer on hem aparcat.

Passem un pal de senyalització  i agafem direcció "El Castell" pel camí de terra, desestimant el camí de l'esquerra.

Desestimen una pista a la dreta que es dirigix al corrals del bous.

Arribem a una bifurcació on deixem el camí i agafem un ramal que baixa a una caseta i al llit del barranc -a la part esquerra del camí vorem una indicació de fusta S.L. 8-10.

Creuem el  llit del barranc i continuem per senda  en ascens fins arribar a una cruïlla.

Agafem la senda a la dreta enfilant-se en forta pujada cap al Castell que en tot moment el tenim enfront.

Desfem el recorregut fins a la cruïlla i seguim la senda a la dreta fins un collet on trobem nova senyalització i encreuament de sendes. -Atenció a aquest punt, donat que tornarem després d'haver fet el pic de Font de Cabres-.

Seguim pel PR-164 direcció al Pic de Font de Cabres. Arribem al Coll Pic de Font de Cabresi I agafem a la dreta en ascens.

Ens trobem dos bifurcacions amb pals de senyalització i les seguim a l'esquerra.

Abastem un collet on veiem tota la Plana i la majestuosa estampa del Penyagolosa.

Seguim les marques taronja, entre carrasques, fins al Pic de Font de Cabres.

Desfem tot el trajecte fins la cruïlla i agafem la senda a la dreta  que discorre planejant a meitat de la vessant.

Passem dos desviaments a l'esquerra que desestimen i seguim fins arribar als Corrals del Turmó.
Nou pal de senyalització. Agafem la senda dels Caçador a l'esquerra en descens i entre pins.

Apleguem a una nova bifurcació de sendes i desestimen tant a la dreta com a l'esquerra i seguim la  que portem.
Quan divisem baix una pista on va a desembocar la senda que portem, Atenció, cal deixar-la per una altra que naix a la dreta -hi ha un molló de pedres- i que ens du a la Font de l'Anoueret.

Eixim de la font pels escalons que hi ha pel costat i guaitem a la cova del desitjos que es troba d'arrere mateix de la font.
Agafem el camí en descens i en arribar a la primera revolta, continuem de front per una pista de terra que trenca a la dreta -hi ha una cadena que cal  traspassar i marques blaves i blanques-.

La pista desemboca a una caseta a la que descendim per uns escalons per immediatament trencar a l'esquerra, atents a les marques.

La senda descendeix per un bosc de pins, travessa el barranc i desemboca a un camí de terra que té un tram formigonat i que seguim a l'esquerra.

El camí desemboca a un altre que seguim a la dreta amb panoràmiques de la Vall.

Continuant avall trobem a l’esquerra un picador de cavall, ací deixem el camí i agafem el que ix a l'esquerra en descens i que ens du a una agrupació de cases, la majoria abandonades.

Travessem el poblat i agafem baix de les casetes una senda que ens deixa en el camí dels Sants de la Pedra i que seguim a la dreta fins on hem començat l'itinerari.