Centre C. Excursionista La Vall de Segó

9 de febrer del 2014

Barranc de la Pegunta-Penyagolosa-Barranc Obscur

__________________________________RUTA_______________________________

Santuari Sant Joan de Penyagolosa – Barranc de la Pegunta – Penyagolosa – Barranc Oscur- Santuari Sant Joan de Penyagolosa

___________________________DADES _________________________

Mitja

___________________________DESCRIPCIÓ ________________________

Punt d'inici
Passem Vistabella del Maestrat i continuem per la CV-170 direcció Puertomingalvo, al poc de passar l'urbanizació de l'Alfori, a l'esquerra ix el desviament que agafem per arribar al Santuari de Sant Joan de Penyagolosa, on aparcarem.

Eixim del Santuari pel peiró o per la mateixa carretera d'arribada i agafem a la dreta la pista de la Banyadera que va per vora del barranc.

En arribar a una revolta que fa la pista a l'esquerra, on hi ha un panell informatiu, la deixem i continuem per la senda que naix a la dreta i que remunta la joia botànica del barranc de la Pegunta.

Un poc a l'esquerra del sender ens queda la font Nova, -senyalització del parc-.

Seguim remuntant encisats per tanta majestuositat, parant-se a llegir el panells que ens van descobrint les diferents espècies botàniques.

Des de la senda a l'esquerra descobrim la font de la Pegunta.

Apleguem a una bifurcació i seguim a la dreta cap al barranc del Forn i Pic Penyagolosa.

Nova bifurcació -senyals de fusta-, seguim a l'esquerra per la senda que discorre pel mateix barranc del Forn -marques de PR-.

Desemboquem al Corralico, és tracta d'un gran replanell que travessem cap a la dreta.  Ací deixem el PR que se'n van cap a l'esquerra entre la pineda.

Entre una gran pedra i la senyalització metàl.lica del parc agafem la senda per pujar al cim.

Continuem sempre cap amunt, passem per un xicotet  refugi.

Nova bifucació, continuem a la dreta com ens indica la senyalització.

Sols ens queda seguir les llaçades de la senda fins al cim. Conforme anem pujant veiem que el pins desapareixem quedant únicament eriçons.

Visitem els dos pics,  guaitem a la canal que hi ha enmig i en la que és fàcil trobar a d'algú pujant.

Desfem el camí fins al Corralico i agafem la pista cap a l'esquerra.

Continuem fins que a la dreta ens apareix el mas de la Cabreta. Només passar l'entrador del mas, prenem a la dreta una pista que el voreja per la seua part esquerra.

A l'esquena del mas, la pista abasta este collet i es perd, seguim de front cap un embut on es troba l'inici d'una senda.

La senda transpon i transcorre per la vora d'un ribàs.

Desemboquem a una pista i la seguim en lleuger descens.

Un poc abans que la pista comence a devallar per a fer un revolt, agafem una senda que naix a  l'esquerra -senyalització  "Barranc Oscur".

La senda primer planeja entre penyes calcaries, la vegetació que al principi escasseja, poc a poc, va fent-se més abundant. Després comença a devallar endinsant-se en l'ombria del barranc Obscur, conforme anem descendint el pins rojos deixem pas als pins negrals.

La senda desemboca a un replanell, la Carbonera, seguim per la pista.

A la lloma Plana desemboquem al camí de Vistabella a Villahermosa i l'agafem cap a dreta seguint les marques del GR-7.

Continuem la pista fins a l'entrada a l'edifici de la casa forestal.

Fora de la casa podem vore una maqueta  i una carbonera.

Eixim de la casa i agafem a l'esquerra una senda que en descens ens du al Santuari.