Centre C. Excursionista La Vall de Segó

20 d’octubre del 2013

Eslida-Coll de Barres-Aín-Ombria de la Batalla-Eslida

_______________________________Ruta________________________________
Eslida - Vereda barranc de Loret - Senda GR36 - Coll de Barres - Corralet - Font del "Anogueral" - Font de baix del "Anogueral" - Font de la Caritat - Aín - Font de Sant Ambrós - SLV-28 - Ombria del Batalla - Font de Sant Josep - Barranc PR - Font de Ferro - Font de Forques - Eslida.

-Recorregut:   Circular.
-Temps movim.:  3h.40min.
-Dificultat:      Mitja-Baixa.

________________________________Descripció____________________________
A Eslida agafem la carretera cap a Xovar, en arribar al desviament al cementeri en el carrer de l’esquerra que entra cap al centre del poble aparquem.

Agafem la vereda del barranc de Loret que ix per la vora del cementeri.

Anem pujant per la pista, primer de terra i després de formigó, passem per baix de la tirolina i una revolta veiem la indicació del GR36 cap al coll de Barres. Ací deixem la vereda i seguim a la dreta per immediatament trencar a l’esquerra –marques roges i blanques-.

La senda ens trau novament a la pista. Seguim a l’esquerra per la que ix més elevada -marques de GR-.

La pista desembocant en una senda que una sostinguda i prolongada pujada ens du al Coll de Barres.

Ja en el coll a la nostra esquerra el desviament cap al Puntal de l’Aljub, nosaltres continuem  per la pista a l’esquerra per als pocs metres, en el Corralet –placa de gran dimensions- seguir a l’esquerra la senda del GR36 que en una forta baixada ens deixa en la barranc de la Caritat.

Seguim la pista a la dreta de baixada passem per les fonts del “Anogueral” i de Baix del “Anogueral”.

La pista es bifurca en dos ramals, agafem el de l’esquerra de baixada, passem per la font de la Caritat i per la vora del Molí.
Un poc més avall deixem la pista per una senda a l’esquerra –senyalització del parc i marques del GR-.

Passem per una bonica caseta restaurada i per baix d’un aqüeducte, un raconet encisador.

Seguim la pista i entrem en el bonic poble d’Aín, amb els seus estrets carrers plens de cossiols amb plantes.

Deixem el poble cap a la font d’Ambrós, be per on van les indicacions del SL o baixant pel llavaner. En la font agafem el SLV-28 cap al Barranc del Palomar.

Seguim les marques blanques i verdes, desemboquem a una pista que agafem a l’esquerra, tenim unes magnífiques vistes del poble.

La pista s'acaba en una replaça i agafem la senda que naix a la dreta de pujada, entre pins i sureres més endavant.

Arribem a una bifurcació el SL va a l’esquerra cap avall baixant al barranc, nosaltres de front, per on hi ha una creu del SL i un mollonet de pedres, al moment creuem el barranc i passem a l’altra vessant, anem per l’ombria del pic Batalla.

La senda desemboca en una pista que agafem en descens a l'esquerra, arribem a una zona de tauletes on es troba la font de Sant Josep.
A partir d’ací continuem a l’esquerra pel llit del barranc per les marques del PR, passem la font de Ferro i la font de Fosques i arribem a Eslida.